sobota, 28 września 2013

Reprezentacja Japonii w piłce nożej

Reprezentację męską można odróżnić od damskiej
 czerwonymi prostokątami na koszulkach, gdzie
kobiety mają je różowe. 
Reprezentacja Japonii w piłce nożnej,
podlegająca Japońskiemu Związkowi Piłki Nożnej została założona w 1912 r. (dla porównania, reprezentacja Hiszpanii powstała w 1921, a Włoch - 1898). Japonia grała na ostatnich czterech mundialach oraz czterokrotnie zdobywała puchar Azji (1992, 2000, 2004, 2011). W rankingu FIFA zajmują 42 miejsce. Od 2010 roku trenerem Japonii jest włoch Alberto Accheroni.

Mistrzostwa świata 2014
W obecnych eliminacjach do MŚ Japonia zajmuje w swojej grupie (B) pierwsze miejsce, wyprzedzając kolejno Australię (o 4 punkty), Jordanię, Oman i Irak. Na swoje 4 zwycięstwa zremisowała tylko jeden raz oraz raz przegrała (z Jordanią).

Najlepszy zawodnik
Yasuhito Endō (ur. 28 stycznia 1980 w Kagoshimie) – piłkarz japoński grający na pozycji defensywnego pomocnika w drużynie Gamby Osaka. W 2009 roku wybrany najlepszym piłkarzem Azji według Azjatyckiej Konfederacji Piłkarskiej.

Mecze z Polską
Piłkarze Japonii grali z Polską sześciokrotnie (1981-2002), wygrywając dwa razy i przegrywając cztery razy, bramki (10:13) dla Polski. Możemy czuć się lepsi... ale czy na pewno? Pierwsze cztery mecze, wygrane przez nas, zostały rozegrane przez przebywającą w Japonii na tournee reprezentację młodzieżową, dwa "zwykłe", ostanie (1992, 2002), mecze towarzyskie wygrała Japonia. W rankingu FIFA zajmujemy 65 miejsce, przy 42 Japonii. Czyli z Krajem Kwitnącej Wiśni nie jest tak źle :)

***
Polecam zajrzeć do zakładki "ankiety" - robimy tam ranking anime współtworzony przez was :) Podawajcie swoje typy na kolejne ankiety. Co do tego posta, mam nadzieję, że was nie zanudziłam ;) Pomysł wpadł po tym, jak mój młodszy brat zaczął przechwalać się swoją wiedzą piłkarską.. a nie umiał stwierdzić, ile było grup na Euro. Także notka dedykowana jemu :D 

4 komentarze:

  1. zawszę kibicuję tej reprezentacji. Pamiętam z całej drużyny tylko jedną postać - Honda. O ile dobrze pamiętam, jak ostatnio oglądałam z nimi mecz, to on miał blond włosy i śmiesznie to wyglądało ... gdyż biegał tylko jeden blondyn wśród brunetów xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie czuję tego sportu, w przeciwieństwie do mojej starszej siostry, który za każdym razem jak gra Polska zamienia się w dzikusa, choć zwykle jest to typ "szarej myszy". Kiedy ogląda mecz, lepiej do niej nie podchodzić bo można oberwać lub dostać taką wiązanką, że uszy więdną. Zaskakująco interesujące zjawisko muszę powiedzieć ;]

    O japońskiej reprezentacji w piłce nożnej niewiele wiedziałam, bardziej orientuję się w skokach narciarskich, jako że jak byłam młodsza namiętnie je oglądałam i kibicowałam Japonii ;] Teraz jestem mądrzejsza o nowe doświadczenia. Ciekawy post. Chociaż nie wiem czy jest się czym szczycić, że jesteśmy na 65 miejscu ... ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoki narciarskie? Ciekawy pomysł, może coś się z tym zrobi :)
      Haha, całkowicie ją rozumiem, tylko w moim przypadku (także szara mysz ;)) są to poszeptywania pod nosem i "przerażająca" mina :D

      Usuń
  3. Hahahahahaha najbardziej rozbawiła mnie ta informacja o twoim bracie xDDD
    A temat nie nudny, nawet jeśli ktoś nie przepada za piłką nożną. Ja się nią zbytnio nie interesuje, jednak warto wiedzieć co nie co :)

    OdpowiedzUsuń